Mijn aanpak
Mijn werkwijze kan per klant verschillend zijn. Dit ligt aan de vraag of het probleem dat zich voordoet. Mijn aanpak is o.a. afhankelijk van het ontwikkelingsniveau van het kind, de mogelijkheden van het kind en zijn omgeving en de manier van leren die bij het kind past. Elk kind heeft zijn voorkeur voor een leerstrategie, sommige kinderen leren door te doen, sommige kinderen leren door te zien en sommige kinderen leren door te luisteren. Daarnaaast kunnen de kwaliteiten en mogelijkheden van een kind, ouders en zijn omgeving ingezet worden om een doel te bereiken.Maar een juiste begeleiding begint natuurlijk altijd met een aanmelding. Dit kan telefonisch, via een e-mail of door onderaan de pagina uw vraag te stellen.
Na de aanmelding vindt een intake plaats, waarbij ik een beeld probeer te schetsen van de situatie, de reden van aanmelding, de hulpvragen en verwachtingen, de beschermende- en risicofactoren etc. N.a.v. deze analyse kijk ik samen met u welke vorm van begeleiding het beste past bij de vraag en zal er een vervolg worden uitgestippeld. Het belang van het kind staat altijd voorop, dus mocht andere hulp beter aansluitend zijn, dan zal ik dit altijd met u bespreken en meekijken naar de mogelijkheden.
Ik ben van mening dat een kind afhankelijk is van zijn omgeving en daarom betrek ik het sociale netwerk van het kind zoveel als mogelijk bij de begeleiding. Een kind kan het niet alleen!
Niet alleen kinderen, maar ook volwassenen moeten blijven leren. Ik vind het belangrijk om mijzelf te blijven ontwikkelen. Daarom volg ik regelmatig scholing op het gebied van gedrag en ontwikkeling bij kinderen.



